Ochrana soukromí

U výrobků s připojením k internetu, ať už se jedná o IoT či o mobilní telefony nebo jejich aplikace, je dobré mít se na pozoru z hlediska obsahu přenášených dat a ochrany soukromí.

Mnohé výrobce totiž velice láká představa, že se dovědí něco o zvycích svých zákazníků a o způsobu, jak jejich výrobky používají. Takové informace by však měli sbírat jen se souhlasem uživatele a jen k legitimním účelům, např. k vývoji nových vlastností výrobků, diagnostice, předcházení poruchám, plánování zásob spotřebního materiálu či náhradních dílů apod.

Ostražitost je na místě u nabídek, kdy je uživatel vybízen k udělení souhlasu s využitím dat třetími stranami například výměnou za delší záruku, prioritní servis nebo používání aplikace zdarma. Analytici jsou totiž lidé velice vynalézaví a jistě už našli způsob, jak marketingově využít informaci o tom, v kolik hodin člověk ráno zapíná kávovar.